Az értesülést egyelőre a FTC, és a Facebook sem erősítette meg. A Facebook még 2012-ben az FTC-vel kötött megállapodásában beleegyezett, hogy nem gyűjt adatokat a felhasználóiról, és hogy az adatokat nem osztja meg a felhasználó engedélye nélkül. Az FTC tavaly elkezdte vizsgálni, hogy a világ legnagyobb közösségi portálja betartotta-e a megállapodást, hiszen felhasználóinak több tízmilliónyi adata a Donald Trump 2016-os választási kampánycsapatának is dolgozó, londoni székhelyű Cambridge Analytica (CA) nevű céghez került - idézi a portál.
A CA ötvenmillió felhasználó adataiból készített profilelemzést, hogy beazonosíthassa politikai nézeteiket, adott témák iránti érzékenységüket, majd ezeket felhasználva a választásokon a republikánusok felé próbálta hajtani őket ilyen-olyan módszerekkel. Ezekbe nem csak célzott hirdetések tartoztak bele, hanem kifejezetten erre a célra gyártott tartalmak, blogok is.