Jelentősen csökkenti a hirdetésmentességet kínáló előfizetések árát a Facebook, illetve egy új ingyenes opciót is bevezetnek az EU-s felhasználók számára.

A Meta tavaly októberben jelentette be, hogy az Európai Unióban, az Európai Gazdasági Térség tagállamaiban, valamint a Svájcban élő felhasználók reklámok nélkül is használhatják a Facebookot és az Instagramot előfizetéses modellben. 

Az év elején nyújtotta be a csökkentett díjra vonatkozó ajánlatát a szabályozó hatóságoknak a Mark Zuckerberg által alapított vállalat, amiről tárgyalásokat folytattak az adatvédelmi szervekkel. Majd márciusban közölte a közösségi óriás jogi képviselője az Európai Bizottsággal:

a cég a DMA-nak való megfelelés érdekében felajánlja az előfizetési költségek mérséklését.

A Meta héten jelentette be: 40 százalékkal csökkenti a Facebook és az Instagram hirdetésmentes előfizetéses verzióinak árát az európai uniós felhasználók számára. Ennek értelmében:

  • havi szinten az eddigi 9,99 euró (kb. 4000 forint) helyett 5,99 eurót (kb. 2500 forint) kell fizetni az asztali számítógépek
  • és 12,99 euró (kb. 5300 forint) helyett 7,99 eurót (kb. 3300 forint) az iOS-es és androidos eszközöket használók számára.

A cég szerint ezek a változtatások nemcsupán az EU-s követelményeknek felelnek meg, hanem az uniós jog által előírtakon is túlmutatnak.

Az ingyenes verzió is más lesz

Ezenfelül egy kevésbé személyre szabott, ingyenes lehetőséget is választhatnak a felhasználók. Az emellett döntők olyan hirdetéseket fognak látni, amelyek „kevésbé relevánsak az adott személy érdeklődési köre szempontjából”.

Ez esetben minimális mennyiségű adatpontból dolgozik a reklámokat ajánló algoritmus.

Pedro Pavón, a Meta globális politikai igazgatója szerint az uniós szabályozók alaposan megnehezítik az online reklámokon alapuló cégek működését, mivel a személyre szabott hirdetések üzleti gyakorlata a „modern, ingyenes internet alapja”. 

Amennyiben a közösségi oldalakra vonatkozó szabályozás további változásáról és ehhez hasonló médiapiaci hírekről szeretne tájékozódni, arról az Indamedia csoport erre specializált  kiadványában: a MediaFuture-on olvashat részletesebben.