Hideg és hó ide vagy oda, a lengyelek imádják a fagyit. Tavaly sokkal szélesebb volt a választék a pálcikás hideg nyalánkságból, mint korábban, ezért egyre újabb és újabb márkák jelennek meg, cukrászok és gasztronómusok saját kiadásában is - írta a Business Insider Polska.
Az Euromonitor International 2018-ban 2,031 milliárd zlotyra becsülte a lengyel fagylaltpiac értékét, így egy átlagos polgárra 52,9 zloty jutott. Ennek kétharmada kisebb fagyikra, pálcikás jégkrémekre, nápolyis hideg édességekre jutott. Családi fagyikra 18,7 zlotyt költöttek.
Kapcsolódó
Az előrejelzések szerint a fagylaltra jutó kiadások személyenként évi 55,1 zlotyra fognak nőni 2019-ben, ami 6,6 százalékos növekedést jelent. Ugyanakkor ezzel a lengyelek még elmaradnak a nyugat-európai fogyasztóktól vagy a hideg klímájú Skandinávia lakóitól. Az Eurostat szerint 2017-ben Németország ált a fagylalttermelő országok sorrendjének élén, őket követték az olaszok és a franciák. Lengyelország a hatodik helyen állt.
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Nem sokat ér az emelés, alig pár hónapig húznák ki a nyugdíjasok
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza