A fapados légitársaságok utasokat rendszeresen semmibe vevő húzásai - csomagok reptéren hagyása, informálás hiánya stb - nyomán indul kezdeményezés egy fogyasztóvédelmi csomag létrehozására, amely persze nem csak a diszkontcégekre vonatkozik majd. A cél első körben egy olyan uniós etikai kódex elfogadtatása a légitársaságokkal és repterekkel, amely azokban a helyzetekben is védi az utasokat, amelyeket a jelenlegi uniós szabályozás nem képes kezelni - írja a szakbog.
Az ötletgazda Ujhelyi István EP-képviselő, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság alelnöke, aki képviseli az ügyet Brüsszelben, a javaslatok összeállításhoz pedig szakmai blogok és fogyasztóvédelmi szervezetek nyújtanak segítséget.
Kapcsolódó
A minél részletesebb szabályozás elkészítése az olvasóktól is javaslatokat vár a szakblog. Nem az alapvetően jól működő, utasok millióinak előnyös fapados modellt szeretnék átalakítani és megszüntetni, hanem olyan kereteket szeretnének, amelyeket a légitársaságok akár komolyabb ráfordítás nélkül is betarthatnak, az utasok pedig nyugodtabban kelhetnének útra - hangsúlyozzák.
Fotó: Pexels/Marc. L.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Vészjelzések Kínából: elakadt a fogyasztás, nem működnek már a régi receptek