Az Airbus gyártóját az utóbbi időben sok gond gyötörte − politikai okokból októberben meghiúsult a BAE Systems felvásárlása, az A350-es repülő pedig különböző problémák miatt csak később, legkorábban 2014 végén állhat szolgálatba −, a váratlanul jó eredmény viszont megnyugtathatta a befektetőket.
Az EADS üzemi profitja a várt 2,5 milliárd euró helyett 3 milliárd euróra ugrott tavaly, ami 68 százalékos javulás a 2011-es eredményhez képest − jövőre pedig még jobb, 3,5 milliárdos eredményt várnak a cégnél. A nettó profit 19 százalékkal, 1,2 milliárdra, az árbevétel pedig 15 százalékkal, 56,5 milliárd euróra emelkedett 2012 egészében; a részvényesek az eddigi 45 cent helyett 60 centet kapnak papíronként.
Az A380-as szárnyának repedezése 251 millió eurós, az A350-es késése pedig 124 millió eurós leírásba került a cégnek − ezek a programok elemzők szerint jövőre is ronthatják majd a számokat −, a Cassidian nevű hadiipari részlegen pedig 198 milliós mínuszt könyveltek a leépítések és az átalakítás költségei miatt. Jól jöhetett a bevételei legnagyobb részét a légiiparből szerző EADS-nak, hogy fő vetélytársa, a Boeing legnagyobb felhajtással kísért gépe, a 787 Dreamliner akkumulátorával kapcsolatos problémák nagy publicitást kaptak − talán ennek is köszönhető, a vállalat várakozásánál 40 százalékkal több, 914 repülőre érkezett tavaly megrendelés.