A lengyel fogyasztóvédelmi hivatal (UOKiK) befejezte azt a vizsgálatot, amit a vaj árának jelentős emelkedése miatt indított - írta a gazeta.pl. Olyan jeleket kapott ugyanis, amelyek szerint ez a kereskedők közti megállapodás eredménye volt, nagy kereskedelmi láncolatok állítólag nyomást gyakoroltak a tejtermékek előállítóira.
A hatóság a Lidl, a Biedronka, a Tesco, az Auchan és a Carrefour hálózatokat vette górcső alá, és elemzéséből kiderült, hogy a a kereskedelmi láncok nem szorongatták meg a szállítókat - mondta Piotr Adamczyk, az UOKiK vezetőségének tagja. Ellenkezőleg: a vizsgált időszakban folyton tárgyaltak az árakról, megpróbálták kiegyenlíteni a nagy hullámzásokat, mert ebben az időben nagyon ingadozott a tej ára.
A fő ok, amiért a vaj ennyire megdrágult, a kereslet jelentős emelkedése a fejlődő országokban, miközben ugyanebben az időben a legnagyobb termelők (Új-Zéland és Ausztrália) csökkentették a vaj előállítását.
A kép forrása: Shutterstock.