Lengyelországban is nagy problémát okoz a késedelmes fizetés, illetve a nem fizetés, azaz egyes cégeknek az a rossz szokása, hogy nem fizetik ki üzleti partnereik számláit. Ennek tükrében meglepő, milyen hanyagul ellenőrzik a vállalatvezetők azokat az ügyfeleket, amelyekkel cégük kapcsolatba lép - adta hírül a gazeta.pl.
Ezeknek a problémáknak nagy részét el lehetne kerülni, ha utána néznének üzleti partnereiket, mielőtt valamit eladnának nekik. Ezt csak a cégek 57 százaléka teszi meg, azok sem mindig, és mindössze 12 százalék azoknak a vállalatoknak az aránya, amelyek átvilágítják vállalati ügyfeleiket.
Nem firtatják
A legkevésbé szívesen a szolgáltatók kérdezősködnek - derült ki a hitelezők és a tisztességes cégek országos kamarájának jelentéséből. A felmérés tapasztalatai szerint sokan úgy vélik, hogy ezt nem illik megtenni, mások attól félnek, hogy az igazolás kérése a megrendelés elvesztéséhez vezethet. A mikrocégekre különösen jellemző, hogy nem firtatják ügyfeleik fizetőképességét.
Pedig lenne okuk rá, hiszen évről évre nő a nem vagy késedelmesen fizető vállalatok száma. 2017 végén 234 ezer ilyen cég volt, ami tízezerrel több az egy évvel korábbinál. A tartozások összege 6,88 milliárd zlotyról 8,77 milliárd zlotyra (658 milliárd forint, a budapesti 4-es metró építési költségének nagyjából másfélszerese) ment fel.
A fotó forrása: Stockfresh