Kissé talán elsiette a Volkswagen a New York-i Modern Művészetek Múzeumában rendezett újévi partiját, amelyen a cég képviselői a VW amerikai piaci áttörését akarták megünnepelni 120 meghívott társaságában - írja a Bloomberg. A januári eleji eseményt követően a Hyundai Motor Corp. Elantra középkategóriás autója legyőzte a Volkswagen Passatot az Év autója Észak-Amerikában címért folytatott versenyben, amivel a koreai cég bízvást kiérdemelte az ünneprontó jelzőt a világelsőségre törekvő németektől.

A Hyundai és márkatársa, a Kia arra készül, hogy Európában is megismétli amerikai sikerét. Nem kevesebbre törekednek, mint hogy hazai pályán lepjék meg az európai újautó-eladásokat magasan vezető, a piac több mint 23 százalékával rendelkező Volkswagent.

Európa az etalon

A jó európai szereplés azért fontos a Hyundainak, mert az autógyártók megítélését a világ minden részén meghatározza, hogy a világ egyik legrégibb autópiacán milyen sikereket ér el. A koreaiak stratégiájának kiindulópontja az a megfontolás, hogy az öreg kontinens autósainak pénztárcáját is lesoványítja az adósságválság, ezért olcsóbban kell kínálni a megszokott minőséget.

A Hyundai autóinak javuló színvonalét és megbízhatóságát bizonyítja, hogy a cég 2004 óta kétszeresére növelte világszintű eladásait, míg a VW "csak" 60 százalékkal bővítette azt - derül ki az IHS Automotive ágazati piackutató cég adataiból.

Brutális piaci offenzíva

A vállalat a 2011-eshez képest 25 százalékkal, félmillióra akarja emelni eladásait 2013-ra, főként az i40 szedánra és annak kifejezetten az európai igények szerint kifejlesztett wagon változatára alapozva. A növekedés megalapozására tavaly nyáron elindították a harmadik futószalagot a vállalat csehországi üzemében.

A társcég, a Kia a tervek szerint 19 százalékkal, 350 ezerre növeli eladásait az Optima szedán új változatára és az i30 ikertestvérére, a Cee'dre alapozva - mondta el nemrégiben a Paul Philpott, a márka európai termelési igazgatója. A Kia a folyó negyedévben indítja el harmadik futószalagját szlovákiai gyárában, hogy felpörgesse a Sportage hobbi-terepjáró és a megújuló Cee'd gyártását.

Cél az 5.-6. hely

A Kiában benne van a lehetőség, hogy jelentős európai autógyártó legyen, évi félmilliós eladással - állítja Philpott. A cég 2011-et a gyors növekedés indulási évének tekinti, 2012-t pedig a gyorsulásénak. A 850 ezer-egymilliós Hyundai-Kia eladásokkal a két cég kihívhatná az európai eladási listán 5.-6. helyén álló Fordot és FIAT-ot.

Martin Winterkorn, a VW vezérigazgatója maga is a Hyundait tartja cége egyik legnagyobb versenytársának. Az i30 ára 15,5 ezer eurónál indul ami tíz százalékkal alacsonyabb a vele azonos nagyságú VW Golfénál, amely a német nagyvállalat messze legnépszerűbb típusa.

Fejlesztési háború

A Hyundai 14,1 ezer milliárd vont (9,6 milliárd dollár) fektet be üzemei korszerűsítésébe és a termékfejlesztésbe - jelentette be a vállalat a múlt év végén. Eközben a VW sem tétlenkedik: 62,4 milliárd eurót szán gyárai és autói megújítására a következő öt évben.

A Hyundai képes ötvözni a kívánatos dizájnt az alacsony árakkal, aminek sok fogyasztó nem tud ellenállni - mondják amerikai elemzők. Imázsát sikeresen javította néhány nagy sportesemény, a Super Bowl és a futball-világbajnokság támogatásával. Brit autókereskedők tapasztalatai szerint a vevők egyelőre jobban bíznak a VW német minőségében, de ez változóban van.