A kötelező érvényű fúziós előszerződés elfogadásával a két közepes méretű autógyártó konszern újabb nagy lépést tett a világ negyedik legnagyobb, mintegy 50 milliárd dollár tőkeértékű autóipari csoportjának létrehozása felé.
A szükséges engedélyek beszerzése után 12-15 hónapon belül mehet végbe a fúzió, amelynek révén a Volkswagen, a Renault-Nissan és a Toyota után a világ negyedik legnagyobb autógyártója jön létre.
Kapcsolódó
A két vállalat október 31-én jelentette be, hogy tárgyalásokat indított az egyesülésről. Az 50-50 százalékos tulajdoni részarányú fúzióval egy több mint 400 ezer munkavállalót foglalkoztató, évente 8,7 millió gépjárművet gyártó és közel 170 milliárd eurós bevételt termelő óriásvállalat jön létre.
Az új vállalat székhelye Hollandiában lesz, de részvényeit továbbra is a párizsi, a milánói és a New York-i tőzsdén jegyzik. Az összevont csoport elnöke John Elkann, az FCA jelenlegi elnök, az alapító Agnelli család örököse lesz, míg a vezérigazgatói tisztségbe Carlos Tavares, a PSA jelenlegi vezérigazgatója kerül.
Korábbi közlések szerint a PSA és a Fiat Chrysler Automobiles megtartaná összes autómárkáját az egyesülést követően is, és nem tervezik egyetlen egy gyár bezárását sem.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Pont akkor távozott Tiborcz István bizalmasa, amikor kijött az ÁSZ jelentése az MNB-alapítványokról

Brüsszel megunta az óraátállításosdit, el is dőlt a kérdés

Mentességet kap Magyarország, Szijjártó Péter örül

Meghökkentően zárult az EU-csúcs, az ukránokon spórolhatnak

Kicsin múlt az atomkatasztrófa, vérfagyasztó hírek Oroszországból

Késes támadás Németországban: két ember súlyosan megsérült, egyikük életveszélyesen

Rossz hírt kaptak a magyar munkavállalók: háromnegyedüket érinti a baj

Miért vártak heteket, hogy ledobják a bombát Orbán Viktor csatájában?

A nagyok komoly geopolitikai sakkjátszmája zajlik a háttérben
