A SEC azt közölte, hogy az FCA US 2012 és 2016 között hamis havi adatokat közölt az eladott új autókról, továbbá arról, hogy milyen hosszan tartott az eladások éves szintű növekedése, holott az 2013 szeptemberében megszakadt. Az FCA US és a Fiat Chrysler az adatokat havi rendszerességgel az értékpapírpiaci felügyeletnek is megküldte.
A SEC vizsgálódása során kiderült, hogy az FCA US pénzt fizetett az autókereskedőknek, hogy hamis adatokat közöljenek. Az FCA US eközben "kettős könyvelést" végzett, volt egy olyan adatbázisa, amely a világnak szólt és volt egy másik, ami a tényleges adatokat tartalmazta, amit egyfajta perselyként alkalmazott.
Azokban a hónapokban ugyanis, amikor a tényleges eladások csökkentek, vagy nem érték el a kitűzött célt, a vállalat belenyúlt ebbe a "perselybe", amiből a már korábban eladott - de a hivatalos adatokban nem szereplő - autók számait vette elő és ezt a feljavított statisztikát mutatták fel a befektetőknek és a SEC-nek.
A cégcsoport beleegyezett a bírság kifizetésébe, a felügyelet által közölt indokot nem cáfolta és nem is erősítette meg.
A Fiat Chryslerthez többek között olyan márkák tartoznak, mint a Jeep vagy a Ferrari.