Komoly mértékben növelné termelését az Audi, amihez további munkaerő felvételét tervezik. A közel 70 ezer euróba kerülő A8-asok gyártókapacitásait például 57 százalékkal emelnék, mivel véleményük szerint a most tapasztalható gazdasági visszaesés nem fog jelentkezni a luxusautók keresletében.
A megemelt termelés néhány gyárban már látszik: az Audi második legnagyobb üzemében, Neckarsulmban, ahol az R8-as sportautókat és A7-es gépkocsikat gyártják idén már 500 fővel többet foglalkoztatnak és emelték a műszakok számát is. A várakozások szerint a kibocsátás ennek megfelelően idén 21 százalékkal fog bővülni.
A kapacitások emelése nem csak Németországra és nem csak a Volkswagen konszernre érvényes. A VW Kínában és Spanyolországban is emeli termelését, míg a BMW és a Daimler szintén a műszakok bővítésével, a leállások csökkentésével és új gyárak építésével reagál a megnövekedett keresletre.
A világszerte tapasztalható lassulás ellenére a három nagy német autógyártó rekordszállításokkal kalkulál az idei évre, köszönhetően a kínai fellendülésnek és az Amerikában lassan éledező belső fogyasztásnak.
A német gazdaságelemző ZEW intézetben ugyanakkor közel sem ilyen optimisták. Az amerikai fogyasztói bizalom mélyrepülése és az európai adósságválság hatásai a luxus kategóriás autók keresletét sem hagyják érintetlenül - véli az intézet gazdaságelemzési osztályának igazgatóhelyettese, Marcus Kappler.
Jövőre a lassuló gazdasági növekedés nem fogja hidegen hagyni a felső-kategóriás gépkocsik iránti keresletet sem, ennek megfelelően rontott is az előrejelzésein a frankfurti székhelyű IHS Automotive kutatóintézet. Az idei évre vonatkozóan a gépkocsik és teherautók iránti amerikai keresletet 200 ezer darabbal csökkentve, 12,5 millióra vágta le az intézet, míg Németországban eladott gépjárművek száma 25 ezerrel kevesebb, 3,24 millió darab lehet idén.
Az autógyártók azonban egyelőre fittyet hánynak a gazdaságkutatók figyelmeztetésire. A BMW például kapacitásait növeli, hogy elhárítsa az Audi azon próbálkozását, hogy lehagyja a BMW-t a luxusautók területén 2015-re. A BMW ezért lecsökkentette a nyári szünet idejét müncheni gyárában és az ausztriai, nagy-britanniai és németországi alkatrész üzemeiben megállás nélkül folyik a munka nyáron is. További kapacitásokat emelnek Dél-Karolinában és összeszerelő üzem építését tervezik Brazíliában is.
A Mercedes hasonló tempót diktál: bevezették a szombati műszakot és a napi üzemidőt is megnövelték a legnagyobb németországi gyárban. Dél-Afrikában is növelik a kapacitásokat és Magyarországon jövőre adják át a kecskeméti gyárat.
Az Audi idén 1200 fő felvételét tervezi, a fő üzemében, Ingolstadtban idén elmaradt a nyári leállás és a pozsonyi üzemében napi 24 órában folyik a termelés. A győri gyár sem marad ki a bővítésekből: a jelenleg 7000 allkalmazottak működő üzembe havonta 50-100 új munkatársat vesznek fel és 2013-ig 2100 fővel gyarapszik a foglalkoztatottak száma. Továbbá felmerült az is, hogy a járműgyár után a motorgyárat is bővítené az Audi Győrben. Ennek lehetőségét egyelőre vizsgálja a vállalat.