Hamarosan még kényelmesebbé válhat a fizetés a Flying Tiger, dán üzletlánc boltjaiban: a skandináv országokban végzett próba után az Egyesült Királyságban is lehet majd mobiltelefonon szkennelve fizetni az árukért a RetailGazette cikke szerint.
A többek között lakberendezési termékeket áruló kiskereskedő 24 londoni üzletben vezeti be a MishiPay technológiáját. Így a vásárlóknak nem kell majd sorban állni a kasszáknál, elég lesz beolvasni a megvásárolni kívánt termékek vonalkódját és máris tudnak fizetni.
Ehhez egy QR-kódot kell beolvasni az okostelefonnal, utána elérhető a MishiPay a telefon böngészőjéből. A termékek vonalkódjának beszkennelése után pedig egy gombnyomással lehet fizetni is.
Többet vásárolnak
A technológia jelentősen csökkenti majd a sorban állást a kereskedőnél, és lehetővé teszi, hogy az üzletek alkalmazottai több időt tudjanak foglalkozni a vásárlókkal. A munkatársak ráadásul valós időben látják a vásárlásokat és az ezekről szóló elemzéseket, de a vásárlók is nyomon követhetik költéseiket, megnézhetik a különleges ajánlatokat, miközben a termékeket bepakolják a virtuális kosarukba. A MishiPay szerint egyébként a technológiával 35 százalékkal nőtt az átlagos kosárérték egy hagyományos pénztárral rendelkező bolthoz képest.
Martin Jermiin, a Flying Tiger Copenhagen vezérigazgatója szerint több mint 100 ezren vásároltak a MishiPay segítségével Dániában, Svédországban és Norvégiában a szolgáltatás bevezetésének első szakaszában. A technológia az eddigi tapasztalatok szerint egyértelműen pozitív hatást gyakorolt az üzletek hatékonyságára és a vásárlói élményre is.
A MishiPay társalapítója és vezérigazgatója, Mustafa Khanwala azt mondta, hogy olyan folyamatot hoztak létre, amely zökkenőmentesen használható, és nagyon örülnek a kiemelkedő kereskedelmi eredményeknek és a vásárlók pozitív visszajelzéseinek.
Sok helyen lehet már szkennelve vásárolni
Szkennelési lehetőséggel és pénztár nélküli boltokkal már sok boltlánc előjött. Az USA egyik nagy élelmiszerlánca, a Kroger például csúcstechnológiás bevásárlókocsikkal kísérletezik, amelynek segítségével a vásárlók az üzletben válogatva, folyamatosan szkennelhetik be a termékeket. A kocsiban egy mini mérleg is van, illetve egy kijelző, amelyen különböző termékeket ajánlanak. Például, ha valaki berakott egy csomag tésztát a kosárba, akkor megjelenik a hozzá való tésztaszósz. A vásárlás befejezése után a kocsin a fizetést is meg lehet oldani, ami a sikeres tranzakció után zöld jelzést ad, és el lehet hagyni a boltot.
A Lidl egyelőre egyetlen londoni üzletben teszteli a termékek vonalkódjának szkennelését. A vásárlók a saját okostelefonjuk segítségével szkennelhetik be az üzletben, így nem kell a pénztárhoz érve leolvasni az összes termék vonalkódját.
A Tesco is lépett nemrég: London központjában nyitotta meg első kassza nélküli üzletét. A különleges boltba betérők anélkül vásárolhatnak és fizethetnek, hogy sorba állnának a pénztárnál vagy szkennelős önkiszolgáló kasszát használnának. A GetGo névre keresztelt kísérleti üzlet informatikai hátterén a Tesco Technology budapesti fejlesztőcsapata is dolgozott.