Az amerikai Procter & Gamble Co (P&G), a világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártója az elemzők által vártnál nagyobb nyereséggel, de kisebb bevétellel zárta a szeptember végével zárult első pénzügyi negyedévét. 

A vállalat honlapján pénteken közzétett jelentés szerint a negyedéves bevétel 0,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, 21,74 milliárd dollárt tett ki, az elemzői várakozás átlaga 21,91 milliárd dollár volt. A bevételcsökkenés egyik okának a gyenge kínai keresletet jelölte meg a cég.

Az árfolyamingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, organikus bevétel ugyanakkor 2 százalékkal nőtt.

  • A vállalat termékeinek ára átlagosan egy százalékkal emelkedett, az organikus értékesítési volumen ugyanennyivel nőtt a szeptember végén záródott pénzügyi első negyedévben.
  • A P&G Észak-Amerikában elért organikus bevétele 4 százalékkal nőtt, szemben az egy évvel korábbi 7 százalékkal.

A Procter & Gamble negyedéves adózott eredménye 3,96 milliárd dollárra, részvényenként 1,61 dollárra csökkent az előző év azonos időszakában jegyzett 4,52 milliárd, részvényenként 1,83 dollárról.  Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény eközben 1,83 dollárról 1,93 dollárra emelkedett. Az elemzői konszenzusban 1,90 dolláros egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség szerepelt – írja az MTI.

Az amerikai társaság továbbra is arra számít, hogy a folyó 2025-ös pénzügyi évben az árbevétele 2-4 százalékkal növekedhet. 

A P&G márkái közé tartozik egyebek mellett a Pampers, az Ariel, a Lenor, az Always, a Braun, a Gillette, a Head & Shoulders, az Old Spice, valamint az Oral-B, a Wick, a Cebion és a Nasivin.