A november végével zárult három hónapban az adózott eredmény 767 millió dollár, részvényenként 0,46 cent lett az egy évvel korábbi 842 millió dollár, részvényarányosan 50 cent után.

Szakértők kisebb, 40 cent részvényarányos eredményre számítottak a negyedévre - írta az MTI.

A cég bevétele 8,18 milliárd dollárról 8,55 milliárd dollárra nőtt, szintén felülmúlta az elemzői várakozásokban szerepelt 8,39 milliárd dollárt.

A Nike európai, közel-keleti és afrikai eladásai 19 százalékkal 2,13 milliárd dollárra nőttek, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Latin-Amerikában az együttes eladás 6 százalékkal 1,29 milliárd dollárra emelkedett. Kínában is sikerült növelni az értékesítést, 16 százalékkal 1,27 milliárd dollárra.

A Nike eladásai az észak-amerikai piacon ugyanakkor 5 százalékkal 3,49 milliárd dollárra csökkentek.

A Nike cipőeladásból származó negyedéves bevétele 4 százalékkal 5,03 milliárd dollárra nőtt, a ruházati termékek értékesítése 9 százalékkal 2,76 milliárd dollárra emelkedett, a kiegészítő sporttermékeké viszont 6 százalékkal 326 millió dollárra csökkent.