A McDonald's fokozatosan helyreállítja szolgáltatását 2000 kínai éttermében két héttel azt követően, hogy egyik partnerének súlyos élelmiszer-hamisítása miatt ki kellett vonnia a forgalomból lényegében mindegyik klasszikus termékét. A válság mélypontján csak a hal tartalmú ételek maradtak meg a gyorsétteremlánc ottani kínálatában.

Elsőként Pekingben és Kantonban áll helyre a világ rendje, már ezen a héten, ezt követően még ebben a hónapban Sanghajban is elérhetővé teszik a cég klasszikus termékeit - jelentette a Reuters. A McDonald's szóvivője egyelőre nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy Kína többi városában mikor állnak vissza a teljes kínálatra. Csak annyit árult el, hogy a helyzet rendezése tovább tart, mint tervezték.

Mások vitték rossz utakra...

Az amerikai vállalatot a Shanghai Husi Food nevű beszállítója vitte a jégre, amelynek anyavállalata, az egyesült államokbeli OSI Group LLC a gyorsétteremlánc egyik legjelentősebb üzleti partnere. A sanghaji cég egyrészt összekeverte a friss húst a lejárt szavatosságú hússal, másrészt önkényesen meghosszabbította egyes termékek felhasználhatóságának határidejét.

A csalások napvilágra kerülése után nem volt más választása a McDonald'snak, mint hogy telesen elállítsa a vásárlásokat a Husitól. Az ügy egyben rávilágít arra, milyen súlyos minőségbiztosítási problémákkal küszködik a gyorsan bővülő kínai élelmiszeripar. Az amerikai nagyvállalat most közvetlenül a termelőktől szerzi be az alapanyagokat Kínában, ám ezzel kapcsolatban komoly kihívást okoz, hogy garantálják a termékek biztonságosságát. Mind a kínai hatósági követelményeket, mind a McDonald's szabványait teljesíteni kell.

Tovagyűrűző  hatás

Hongkonga közvetlenül az USA-ból és Tajvanról importálják a salátát és a hagymát. Itt már hétfőn kapható volt a gyorsétteremlánc vendéglőiben a Big Mac, a Quarter Pounder, a Cheese, a McChicken és a Grilled Chicken Burger.

Eközben a rendőrség helyi jelentések szerint letartóztatta a Shanghai Husi hat menedzserét. Az ügynek jelentős negatív hatása volt a külföldi étteremláncok látogatottságára - részben a rossz imázs miatt, részben azért, mert náluk is akadtak élelmiszer-biztonsági gondok.. Az amerikai KFC és Pizza Hut egyaránt arról számolt be, hogy a botrány miatt jelentősen visszaesett éttermeik forgalma.