Úgy tűnik, a japán autógyártók lassan feltöltik készleteiket, amelyek a márciusi földrengést és cunamit követő termeléskiesés miatt erősen leapadtak. Erre utal, hogy júniusban jelentősen nőttek a Honda és a Toyota autóvásárlási kedvezményei az USA-ban. A két cég értékesítése drámaian esett tavasszal, mivel nem tudtak elég autót gyártani, ám a nyár első hónapjában a Toyota több mint harminc százalékkal, autónként átlag 1600 dollár fölé, a Honda négy százalékkal, több mint 1000 dollárra emelte ösztönzőit. Ezek között lehetnek árcsökkentések vagy a magyarországi autóeladások szebb időiből ismert nullaszázalékos finanszírozás is. A japán cégek a javuló helyzet ellenére egyelőre kevesebb kedvezményt kínálnak a vevőknek mint az amerikai nagy hármas, a GM-Ford-Chrysler trió.

A Toyota egy további örömhírrel is megörvendeztette híveit: a benzin-elektromos meghajtású Prius hibrid autóból a katasztrófa okozta visszaesés ellenére többet fognak eladni idén, mint 2010-ben. Az elmúlt hónapban éves összehasonlításban még 60 százalékkal zuhantak a típus eladásai, mivel egyszerűen nem volt autó a raktárakban. Hírek szerint az USA-ban minden egyes Priust elkelt. Mostanra egynapos készletet halmoztak fel a viszonteladók, ami még mindig kicsi, de a típus így is a Toyota harmadik legnépszerűbb modellje a Corolla és a Camry után. A Prius és a két hibrid meghajtású Lexus termelését gyorsabban állítja helyre a japán autógyártó, mint korábban jelezte - a cég szeptemberre teljes termelési kapacitását a földrengés előtti szintre hozhatja.

A Prius takarékosságának köszönhetően minden korábbinál népszerűbb az USA-ban. Bob Carter, a Toyota amerikai eladásaiért felelős részlegének elnökhelyettese arról számolt be a Bloombergnek, hogy júniusban 36 százalékkal többen kattintottak rá a típus weboldalára, mint egy évvel korábban. A viszonteladók rendelési visszaigazolásaik alapján úgy látják, júliusban már a márciusi előtti havi eladások 80 százalékát teljesíteni tudják. Elemzők szerint a Prius ugyan nem a legjobb profitot hozó típusa a Toyotának, ám ennek segítségével tudja megszerezni a legtöbb új, fiatal vásárlót. Az évtized végére a Prius válhat az egész autóipar első számú, legerősebb imázsú termékévé.