Az orosz kormány internetes oldalán megjelent a pályázati felhívás a moszkvai metróhálózat bővítésére, aminek a költségét 18 milliárd dollárra becsülik. A moszkvai önkormányzat a munkát egyetlen cégre bízná, amelytől kulcsrakész átadást vár. A 2020-ig terjedő program keretében mintegy 160 kilométernyi vonalat, 79 állomást és 9 depót terveznek építeni, összesen 33,3 milliárd dollárért - írta a Russia Beyond The Headlines.

A pályázatra meghívták az összes, ilyen méretű, a mostani szakaszban 54 kilométeres metróvonal építésére képes hazai vállalatot meghívták. Ezek a Moszmetrosztroj, az Ingeokom, a Transzinzssztroj, a Bamtonnelsztroj, a Kazmetrostroj és a Sztrojgazkonsalting.

Az elemzők szerint jelenleg egy kilométernyi metró építése Moszkvában mintegy 200 millió dollárba kerül - írta a Vedomosztyi.
A moszkvai metró naponta átlag 7 millió utast szállít (Tokió és Szöul után a legforgalmasabb a világon), ez azt jelenti, hogy csúcsforgalomban az utassűrűség négyzetméterenként közel nyolc ember - ami sokkal több a nemzetközi normánál. Az eddigi bővítések és járatsűrítések nem voltak képesek lépést tartani a forgalom növekedésével.

Az új vonalak építéséért felelős Metrosztroj 20 alagútásó géppel dolgozik, ami csak kettővel több a szovjet időkben használtnál. Most egy szárnyvonalat és egy körgyűrűt akarnak építeni, miközben ez utóbbiból egy nagyobb átmérőjű készítése 2010 óta folyik, spanyol tervezőkkel együttműködésben. Az új körgyűrű az utasok kényelmét szolgálja. Most ugyanis az átlagos távolság az állomások között közel két kilométer, ami azt jelenti, hogy a moszkvaiak 22 százaléka nem tud gyalog a metróhoz jutni. A körgyűrűvel arányuk 7 százalékra csökken.