A magyar fogyasztók 70 százaléka legalább ugyanannyit, vagy többet tervez divatra költeni, mint a tavalyi évben.
A magyar nők 72 százaléka ráadásul már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra: idén 14 százalék márciusban, 28 százalék áprilisban, 30 százalék pedig májusban kezdett az interneten ruházati cikkeket vásárolni erre az időszakra. Júniusban már csupán 6 százalék tervez online ruhát vásárolni, és 10 százalékra tehető azoknak az aránya, akik megvárják a jelentősebb leárazásokat.
A Glami.hu felmérése szerint a vásárlási döntések során a fenntarthatóság is egyre nagyobb szerepet játszik: a vásárlók 50 százaléka számára fontos, hogy környezetbarát terméket vásároljon, 34 százalék számára viszont a környezetvédelmi szempontoknak nincs különösebb jelentősége a ruházati cikkek vásárlásakor.
Ahogy arról a Napi.hu is beszámolt, az inflációs környezet, az ellátási nehézségek és az ukrajnai háború ellenére sem várható, hogy a régió divat webáruházainak forgalma jelentősen visszaesik az idei évben. Hazánkban az online értékesítés tavaly közel 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az e-kereskedelem teljes divatkereskedelemben való részesedése 19,7 százalékra emelkedett.