Tavaly novemberben legnépszerűbb termékkategóriák iránt idén csökkent az érdeklődés: idén jelentős visszaesés volt tapasztalható a hálóruha, a fürdőköpeny, az ágynemű és a fitnesz ruházat kategóriákban is - derül ki a Glami.hu divatkereskedő kutatásából.
A több mint 250 meghatározó európai webáruház kínálatát egy helyen egyesítő vállalat szerint idén inkább a kabátokat és a tornacipőket keresték a vásárlók, de a Black Friday kapcsán a magasabb árkategóriájú termékek is fókuszba kerültek.
Ezzel szemben december első hetében már hirtelen növekedés volt tapasztalható számos olyan kisebb, illetve olcsóbb árucikk területén, amelyet vélhetően karácsonyi ajándéknak szánnak a vásárlók.
A női termékek közül decemberben a táskák iránti kereslet 50 százalékkal nőtt a novemberihez képest, ezen belül a Calvin Klein táskákra való keresések száma pedig több mint duplájára nőtt . Meglepő módon a karácsonyi pulóverek idén nemhogy nem produkáltak lenyűgöző növekedést, hanem inkább a tavalyi évhez képest jelentős visszaesés volt tapasztalható.
Érdekesség ugyanakkor, hogy a tavalyi év decemberéhez képest 69,5 százalékkal nőtt az erotikus jelmezekre történő keresések száma, az egekbe szökött a leopárdmintás termékek iránt kereslet, miközben a tavaly slágerterméknek számító pizsamák iránti érdeklődés például 83,5 százalékkal csökkent.
A férfiaknak szóló termékek közül a pénztárcák, övek, kesztyűk és sálak fogytak a legjobban, valamint továbbra is az egyik legkelendőbb árucikk maradt az arcmaszk, bár idén már inkább az olyan prémium márkákat keresik, mint például a Tommy Hilfiger - közölte a vállalat.