A döntések miatt a marketing szakembereknek alaposan át kell gondolnia a hirdetésekkel kapcsolatos adatvédelmi stratégiáikat. Az IAB Europe kutatása szerint az európai internetezők 75 százaléka inkább a jelenlegi internetes élmény választaná egy célzott hirdetések nélküli internet helyett, ahol fizetni kellene a weboldalak vagy tartalmak és alkalmazások eléréséért.
Vadász Illés, a Google Magyarország Industry Managere a Media Future megkeresésére kiemelt néhány tényezőt, melyre a marketingeseknek a jövőben figyelniük kell.
Az első és legfontosabb a helyes címkézés, mivel ez a sikeres mérési stratégia alapja. A hirdetők a címkézéssel érthetik meg, hogyan teljesítenek a webhelyeik és a kampányaik, és ezzel gyűjthetnek be első féltő származó adatokat, felelősségteljesen. A címkézés elengedhetetlen információkat tartalmaz a döntések meghozatalát illetően.
A második kritikus lépés, hogy a szakértőknek mindig meg kell szereznie a szükséges beleegyezést a potenciális és a meglévő ügyfelektől. Ez feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a hirdetők tudják: mire használhatják fel a felhasználók adatait és mire nem.
Fontos még ezeken felül, hogy a hirdetők felismerjék a felhasználóikkal és a fogyasztóikkal való erősebb kapcsolatok kialakításának fontosságát és az adatgyűjtés során a folyamat a felhasználóinak tiszteletben tartásával menjen végbe és értékes cserét kínáljon.
A szakértő úgy véli, hogy minél inkább egyszerűsíteni kell az adatok kezelésének és felhasználásának módját, mivel a szakemberek alig egyharmada fér hozzájuk folyamatosan és hatékonyan. Ezt a folyamatot rövidíti le drasztikusan a Google Ads adatkezelő felülete, ami idén válik elérhetővé világszerte.
Vadász Illés szerint eljött az ideje annak, hogy minden vállalat felmérje, mennyiben támaszkodnak a mérési stratégiái még mindig a harmadik féltől származó sütikre, és hogy elkezdjen alkalmazni olyan megoldásokat, melyek tartósak maradnak a jövőben is.
Megőrül a sütikre figyelmeztető ablakoktól? Akkor van egy jó hírünk
Végre megszabadulhatunk a felhasználók életét megkeserítő, minden weboldal felkeresésekor felugró ablaktól, amely a sütik használatára figyelmeztet, és bezárásához el kell fogadnunk az adatvédelmi feltételeket, noha ezeket vélhetően senki sem olvassa el minden alkalommal. A végleges döntés ráadásul akadályokba ütközhet.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Előrehozott parlamenti választás lesz – a nyugdíj és az infláció is forró téma
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Szörnyű ünnepi mérleg: több lakás vált lakhatatlanná, halálos balesetek sokkolták az országot
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni