Néhány napon belül kétszer okozott csalódást a lengyel utasoknak - és üzemeltetőjének - a Boeing büszkesége, a Dreamliner 787-es. Mindkét eset a müncheni járatot sújtotta, először elektronikai, másodszor műszaki hiba miatt nem szállhatott fel a repülőgép. A LOT légitársaság hangsúlyozta, hogy a Dreamliner, amelyet Európában elsőként a lengyel légitársaság kapott meg, rendkívül fejlett technológiájú gép, amivel varsói kezelői még csak most ismerkednek, ezért a legkisebb problémát is igen gondosan igyekeznek megoldani, és konzultálnak a Boeinggel. Az Aeronews.pl információja szerint nem csak a szupermodern elekronikával és technikával vannak problémák - a múlt héten például a Prágába tartó géppel a pilóták kénytelenek voltak a szabályos, 10-12 ezer méteres magasság helyett 4,5-4,8 ezer méteren repülni az ajtók tömítési hibái miatt.
A lengyelországi problémák sajnos nem egyediek. A hónap elején United Continental Holdings Inc. Dreamlinere kényszerleszállást kellett végrehajtson, a Quatar Airlines két gépe is a földön vesztegel elektromos javítások miatt, s ugyanígy járt United Airlines egyik repülője is. Kezdetben a generátorokra gyanakodtak, de a különböző gépek elektromos rendszereiben különböző meghibásodások történtek - írta a The Wall Street Journal.
Jim McNerney, a Boeing elnök-vezérigazgatója a CNBC televíziónak úgy nyilatkozott, hogy az elektromos problémák megszokottak az új géptípusoknál, és a 777-essel is hasonló gondok voltak a gyártás kezdetén a kilencvenes években. A WSJ azonban rámutatott, hogy a Dreamliner esetében sokkal nagyobb az elektromos rendszer fontossága, mint a régebbi típusokon, egyebek mellett ez felel a motorok indításáért, a szárnyak jégtelenítéséért és az utaskabin létfenntartó rendszerének üzemeltetéséért.
A hibák sem veszik el a megrendelők kedvét a Dreamlinertől, amelyeket versenytempóban szállít a Boeing az évek óta várakoztatott megrendelőknek - tavaly szeptember óta 39-et adtak át.