Nyilvánosságra hozta az Ipari Fejlesztési Ügynökség (ARP), mit tervez a legendás Gdanszki Hajógyárral, a lengyel szocialista rezsimet megrengető, csaknem negyven évvel ezelőtti sztrájksorozat bölcsőjével - vette át a Business Insider Polska a Rzeczpospolita hírét. Az ARP, amely fél éve vette át a cég irányítását három alapra akarja helyezni a vállalat fejlesztését.
Már az elején abból a feltételezésből indultak ki, hogy a Gdanski Hajógyár nem fog olyan széles skálán hajókat építeni, mint például Korea, Kína, vagy Japán, de továbbra is bonyolult gépipari termékeket fog előállítani. Ezek közé tartoznak a kirándulóhajók, a halászhajók, illetve a vontatók, a kikötőket szolgáló hajóegységek, a kotrógépek és az offshore szélenergia-termelést kiszolgáló hajók.
Nagy jövőt látnak abban is, hogy hajóikat folyékony gázzal (lng) működő motorok hajtsák meg. Az ARP mobil lng-tankolók építésében gondolkodik, amelyből részt vállalna a gdanszki üzem. A hajógyártáson túl elkezdenének a szélkerekek gyártását, továbbá folytatnák a bonyolult acélszerkezetek előállításánál megtett lépéseiket.
A Gdanski Hajógyár nemrégiben a finn Konecranes céggel kötött megállapodást nagy méretű kikötői daruk építésére. Remélik, hogy a jövőben a gyár lesz a finnek egyik globális gyártóközpontja.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nem üres kézzel utazik Brüsszelbe Orbán Viktor, ezt viszi magával
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket