Az áremelésről, amely július 31-én lép életbe az Egyesült Államokban, először a Beverage Digest iparági hírlevél számolt be, amely a vártnál jobban emelkedő alapanyagárakkal magyarázta az üdítőital-gyártó lépését. Mivel a Coca-Cola receptje titkos, csak találgatni lehet, hogy mely alapanyagok áremelkedése késztette emelésre a céget, a Reuters tudósítása szerint a kukorica, az olaj és a csomagolóanyagok drágulása állhat a háttérben.
A világ legnagyobb üdítőital-gyártója korábban már kilátásba helyezett egy ilyen mértékű emelést, ám az időzítés kérdéses volt. A Credit Suisse elemzője, Carlos Laboy elemzésében emlékeztetett, a befektetők attól tartottak, hogy a társaság a nyár végéig kivár az emeléssel. A kulcsfontosságú nyári szezon utánra halasztott áremelés főleg a Coca-Cola konkurenseit , így a PepsiCo-t hozta volna nehéz helyzetbe, így a mostani bejelentéssel valamennyi üdítő-gyártó fellélegezhet.
Korábbi hírek szerint a Pepsi július 10. és szeptember közötti időszakra már beharangozott egy 3-5 százalékos áremelést.