A hosszú távú járatok teljesítésére alkalmas, kéthajtóműves Airbus berepülési programjához a napokban csatlakozott az ötödik prototípus gép, ezzel teljessé vált a berepülést végző flotta.
A tesztprogram 2013 júniusában kezdődött, a gépek több mint kétezer repült órát teljesítettek 500 repülés alkalmával, egy gép egy hónapban mintegy 80 órát teljesít.
A legutóbbi teszteket az Egyesült Arab Emirátusokban végezték, ahol extrém hőségnek tették ki az egyik prototípust. Hasonló teszteket hajtottak végre korábban a floridai Eglin Légibázison, ahol 45 fokos hőségben és mínusz 40 fokos hidegben teszteltek. Franciaországban például a nedves futópályán való üzemelést és azt vizsgálták, hogy az orrfutómű által felvert víz nem kerül-e a hajtóműbe, vagy a kiegészítő energiaforrásba.
A gép, amely konfigurációtól függően 250-350 utast tud szállítani, nagyobb részben szénszál-erősítésű polimerből készült, hatótávolsága 14 350 kilométer, legnagyobb felszállósúlya 268 tonna, meghajtásáról a Rolls Royce Trent XWB hajtóművei gondoskodnak.
A típus első kereskedelmi repülését a Qatar Airways színeiben várhatóan 2014 negyedik negyedévében teljesítheti, miután az ősszel megszerzi az üzemeléshez szükséges típusengedélyeket. A típusra eddig 812 rendelés érkezett 39 társaságtól. A gépek ára verziótól függően listaáron 260 millió és 340 millió dollár (59,8-78,2 milliárd forint) között változik.