A megállapodás az Európai Bizottság kezdeményezésére jött létre, amelyhez az internetes árukereskedelemben érdekelt, valamint márkatulajdonos cégek közül újabbak, az Apple, a Duracell, a Facebook Marketplace, a Hermes és a Signify csatlakozott - írta az MTI.
A hamisítványok internetes értékesítésének megakadályozása érdekében létrejött önkéntes megállapodás az aláíró internetes platformok mellett szakmai szövetségek és olyan vállalatok együttműködését erősíti, amelyeknek hamisított termékeit gyakran online piacokon értékesítik.
Az aláíró márkatulajdonosok között szerepel egyebek mellett az Adidas, a Chanel, a Gant, a Lacoste, a Lexmark, a Nike, a Procter and Gamble, az internetes értékesítő platformok között pedig az Alibaba, az Amazon és az eBay. Mint közölték, a gyakran hamisított és az interneten leggyakrabban árusított termékek között főként ruhák, cipők, ékszerek, játékok, kozmetikai és higiéniai, valamint elektronikai és számítógépes eszközök, és dohánytermékek találhatók.