A japán autóipari vállalat közlése szerint a gyártás során előfordulhatott, hogy nem megfelelő minőségű kenőanyagot alkalmaztak, aminek következményeként rövidzárlat keletkezhet. Ez pedig az ablakemelő szerkezet túlmelegedéséhez és füstöléshez, vagy akár tűzhöz is vezethet.
A visszahívás a 2005 decembere és 2010 decembere között gyártott Yaris, Corolla, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia és Scion xB modelleket érinti.
Észak-Amerikában nagyjából 2,7 millió, Európában 1,2 millió, Japánban 600 ezer, a világ más pontjain pedig további 2 millió autót rendelnek vissza a szakszervizekbe ellenőrzés céljából. A vizsgálat egy órát vesz igénybe, és hibás működés esetén kicserélik az alkatrészt.
A Toyota közlése szerint a hiba nem okozott közlekedési balesetet, de az Egyesült Államokban egy autósnak megégett a karja, további 11 esetben pedig károk keletkeztek a járműben.
Az utóbbi hónapokban a Toyotának már majdnem 10 millió autót kellett visszahívnia a Takata japán autóipari beszállító által gyártott légzsákok lehetséges hibája miatt.
A Takata gyártja a világon használt légzsákok 22 százalékát. Összesen 11 autógyár - a BMW, a Fiat, a Chrysler, a General Motors, a Ford, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Subaru, a Toyota és főleg a Honda - használja a Takata légzsákjait.