A kereskedőház 22 regionális képviseletből álló irodahálózata már mintegy 3000 magyar érdekeltségű céggel alakított ki napi szintű kapcsolatot. A további, nemzetközileg is versenyképes termék- és szolgáltatási portfólióval rendelkező magyar vállalkozások felkutatására indították el 2017-ben a Kárpát-medencei Csillagtúrát - mondta el Oláh Zsanett vezérigazgató az MTI szerint.
A vezérigazgató fontosnak nevezte azt is, hogy a határon túli magyar vállalkozások számára új célpiacokat találjanak, akár a Kárpát-medencében, akár távolabbi területeken.
Az MNKH regionális irodái közreműködésével számos együttműködés jött már létre az anyaországi és a vajdasági magyar vállalkozások között. Az újvidéki képviselet segítségével például tavaly decemberben egy vajdasági vállalkozás mintegy 96 tonna halat vásárolt egy magyar halgazdaságtól, 64 millió forint értékben.
"Az újvidéki iroda példája is jól mutatja, hogy jelentős üzleti lehetőségeket rejtenek a határokon átívelő üzleti együttműködések" - fogalmazott a vezérigazgató, kiemelve, hogy a vajdasági fél Szerbia több pontján is értékesítette a kiváló minőségű magyar árut, így újabb lehetőségek nyílnak számára további exportsikerek elérésére.
Az MNKH tevékenységéről az egyik legutóbbi hír az volt, hogy több afrikai és dél-amerikai kereskedőház szerződéses partnerével felbontotta az együttműködést.
A fotó forrása: Pixabay.