A romániai reklámügynökségek és a tévécsatornák legnagyobb bevételi forrásukat fogják elveszíteni a törvény miatt, amely a terv szerint kitiltja a rádió- és televízió műsorokból a gyógyszer- és gyógyszertárreklámokat - írta az erdélyi Transindex. A Media Fact Book adatai szerint ugyanis a 322 millió eurósra becsült román reklámpiac legnagyobb szeletét, mintegy 13 százalékát a gyógyszeripar által elköltött összeg teszi ki. Jövőre így körülbelül 30 millió euróval csökkenhet a vállalatok által hirdetésekre elköltött összeg.
A szenátus a szakbizottsági ellenjavallat dacára nagy többséggel fogadta el a Végh Sándor RMDSZ-es képviselő által benyújtott törvénytervezetet. Ugyan a vényköteles orvosságok reklámozását az audiovizuális törvény eddig is tiltotta, ezt most a vény nélkül kapható gyógyszerekre is kiterjesztik.
Végh szerint a megtévesztő gyógyszerhirdetések hatására egyre többen orvosi javallat nélkül kezelik magukat, és sokszor több bajt, mint hasznot okoznak vele. A tilalom ugyanakkor nem vonatkozik a nyomtatott sajtóra, az internetre, illetve az úgynevezett outdoor reklámokra.
A romániai reklámügynökségek egyesülete (UARP) közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a jogszabály indokolatlanul korlátozza majd a betegek információhoz való hozzáférését. A szervezet közleményében arra is rámutat, hogy a gyógyszerreklámok eltűnése a rádióból és a televízióból az államháztartás bevételeit is számottevően csökkenteni fogja.