A Coca-Cola Co., a világ egyik legnagyobb üdítőital-gyártója keresi a lehetőségeket növekedési lendületének visszanyerésére a viszonylag halvány tavalyi negyedik negyedéves teljesítmény után - jelezte a cég vezetősége az adatok közzététele után. Az árbevétel 3,6 százalékkal, 11,04 milliárd dollárra mérséklődött október és december között az egy évvel korábbihoz képest, miközben az Wall Street Journalnak nyilatkozó elemzők 11,31 milliárdot vártak.
Bizonyos strukturális változásokat és a valutaárfolyamok kedvezőtlen alakulását figyelmen kívül hagyva négyszázalékos bevételbővülést könyvelt el a cég. A nettó nyereség 1,71 milliárd dollár lett a 2012. végi 1,87 milliárd után. Ha eltekintünk egyes átszervezési költségektől, akkor lényekében stagnáló profitot láthatunk.
A Coca-Cola továbbra is küszködik a nehéz világpiaci környezettel, ám elszánta magát arra, hogy határozott növekedési pályára áll 2014-ben - fogadkozik a menedzsment. A termelékenység javításával és a beruházások átcsoportosításával egymilliárd dollárt akarnak megtakarítani, amit médiamegjelenésük erősítésére fordítanak. Emellett 2,5-3,0 milliárd dollár értékű részvény-visszavásárlási akciót indítanak.
Akárcsak a többi üdítőital-gyártó, a Coke is azzal szembesül, hogy esik a termékei iránti kereslet Észak-Amerikában. Szemben legnagyobb versenytársával, a PepsiCóval, a Coca-Cola nem rendelkezik rágcsálnivaló-üzletággal, ami kárpótolhatná az üdítők piacának gyengélkedéséért.