Valósággal megrohamozták a romániai boltokat a vásárlók az amerikai mintára meghirdetett fekete pénteki akciók alkalmával, a kereskedők készleteinek 80-90 százaléka már az első órákban elfogyott. Az internetes áruházak honlapjait még délben is csak nehézkesen vagy egyáltalán nem lehetett elérni, ahol mégis működött az oldal, ott gyakorlatilag nincs már mit vásárolni. A legnagyobb romániai webáruházat az eMag.ro-t még délelőtt közel egymillió személy látogatta, a vezetőség elmondása szerint közel 53 ezer megrendelést jegyeztek, azaz a készletek 84 százalékát sikerült értékesíteni. A legnagyobb érdeklődés a síkképernyős televíziók iránt volt, a raktáron lévő darabok 83 százalékát pár órán belül elvitték a vásárlók, de a lapotok 80 és a mobiltelefonok 40 százaléka is elfogyott. Az eMag 150 ezer megrendelésre számít az akció során 10 millió eurót meghaladó értékben.
Több órán keresztül az Altex honlapját sem lehetett elérni, ennek ellenére a boltok délig már 15-ször több elektronikai terméket értékesítettek, mint egy átlagos napon. Több szász személy várta a Media Galaxy üzletek nyitását is, a cég a rohamot látva úgy becsüli, hogy az eladások a nap végére meghaladják a korábban becsült 5 millió eurót is. A nyitást követő két órában a Flanco üzletek forgalma 30-szorosa volt egy átlagos nap forgalmának, a vásárlók itt is a televíziókat, a laptopokat és a mosógépeket vették.
Egy felmérés szerint 4,1 millió román állampolgár hallott a fekete pénteki akciókról, ezek mintegy 60 százaléka tervez vásárlást ezen a napon.
Noha a vásárlók többnyire elektronikai cikkeket keresnek, idén egyéb termékeket kínáló cégek is csatlakoztak az akcióhoz: festékboltok, turisztikai irodák, ingatlanirodák, könyvesboltok valamint óra és ékszerüzletek is. Az akcióban résztvevő kereskedők 30-90 százalékos árcsökkenést hirdettek péntekre.