A londoni Datamonitor felmérése szerint az Európai Unióban tavaly 231 millió ember diétázott hosszabb-rövidebb ideig, de közülük csak kevesebb mint 4 millió, vagyis ötvenből legfeljebb egy tudta egy évnél tovább megőrizni karcsúbb formáját. A fogyókúrás termékek legnagyobb piaca Németország, ahol vagy a nagy népességszám, vagy az elfogyasztott kolbász- és sörmennyiség miatt nem kevesebb mint 19,55 milliárd eurót költöttek tavaly ezekre a cikkekre. A második helyen a „fish and chips” hazája, Nagy-Britannia áll 15,6 milliárddal, ezt követi a tésztakedvelő Olaszország 14,1 milliárd és az ínyenc Franciaország 13,8 milliárd euróval. A Datamonitor szerint a hiba általában nem a termékekben, hanem a fogyasztókban van, akik túl sokat várnak ezektől. Az elemzők mindazonáltal elmarasztalják az ipart is, amiért nem adnak világos és következetes tájékoztatást termékeikről. Elsősorban annak a tudatosítását hiányolják, hogy önmagában nem elég egy-két hónapig alacsonyabb zsír- vagy szénhidráttartalmú ételeket fogyasztani, a lefogyáshoz az életstílust kell megváltoztatni. A termékek közötti tájékozódás nálunk is elég nehéz, ugyanis a forgalmazók legalább 150-féle fogyókúrás terméket kínálnak. Részletek a csütörtöki NAPI Gazdaságban