A Lidl eladásai Közép-Kelet-Európában tavaly elérték a 9,2 milliárd eurót, ami 10 százalékos emelkedés az előző évhez képest - írta a Rzeczpospolita. A német áruházlánc legnagyobb piaca a régióban nem meglepő módon Lengyelország. Az ottani üzletek 14 százalékkal növelték eladásaikat. A forgalom értéke 3,2 milliárd euró, ami a régiós eladások 34 százaléka.
Meglepő gyorsan fejlődik a hálózat az országban, olyannyira, hogy a nagykereskedelmi rangsorban megelőzi a második helyre szorult Auchant. A Lidl Romániában is gyorsan - 18 százalékkal - növelte forgalmát, amely elérte az 1,2 milliárd eurót. Ha Románia tartja ezt a tempót, akkor ezüstérmes lehet a térségben a Lidlnél, megelőzve Csehországot, ahol a cég csak 14 százalékos növekedésről számolt be. Ott tavaly csak három új üzletet nyitottak.
A térségben a leggyengébben a magyarok és a horvátok szerepelnek. Magyarországon hétszázalékos emelkedéssel egymilliárd euróra ment fel a forgalom, a horvátoknál 7,7 százalékos volt a bővülés. Ezzel együtt ott a Lidl a második legnagyobb nagykereskedelmi hálózat - bár a Spar fenyegeti a helyét.
Elemzők szerint a Lidl további növekedésre számíthat a térségben: forgalma 2017-ben 10 százalékkal emelkedhet.