A cég honlapján elérhető eredmény-kimutatás szerint a Wizz Air elvesztette utasai 93 százalékát, a tavalyi 10,3 millió helyett idén 707 ezer utast szállított az április-júniusi időszakban, a gépek kihasználtsága az előző évi 93,7 százalékról 55,5 százalékra esett.
Az árbevétel 87 százalékkal 691 millió euróról 90 millió euróra csökkent.
Ugyanakkor részben a cég költség-megtakarítása okán az üzemelés költsége 610 millió euróról 159 millió euróra csökkent. Adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtt (EBITDA) a Wizz Air 8,9 millió eurós nyereségről adott számot, ugyanakkor az adózott eredmény már 108 millió eurós veszteséget mutatott az egy évvel korábbi 72,4 millió eurós nyereséggel szemben.
Váradi József vezérigazgató szerint az idei év egy hullámvasúthoz hasonlítható, mivel a különböző államok a koronavírus-járvány aktuális helyzete alapján eltérő szabályokat hoznak, és emiatt előfordulhat, hogy már meghirdetett járatokat újra le kell majd állítani.
A bizonytalanság miatt a Wizz Air nem közölt profit-előrejelzést, a cég reményei szerint az év második felében a mostanival megegyező, átlagosan 70-80 százalékos kapacitást fenn tudják tartani - írta az MTI.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Kezdődnek a fennakadások az egyik piacvezető futárcégnél, de nyugtatnak, hogy érkezik a megrendelt csomag
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után