Stagnált a svéd Hennes & Mauritz AB (H&M), a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedelmi láncának svéd koronában számított bevétele a május végével záródott pénzügyi második negyedévében.
Elemzők várakozásának az átlagában 1 százalékos növekedés szerepelt.
A cég csütörtöki közlése szerint a nettó árbevétele 6 százalékkal, 57,6 milliárd koronára (1 korona=32,08 forint) nőtt éves szinten, némileg elmaradt a maga által várt 7 százalékos emelkedéstől.
A H&M közleménye szerint
a cégcsoport számos nagy piacán a kedvezőtlen időjárási viszonyok befolyásolták a második negyedév eladásait a tavalyi év azonos időszakához képest
A vállalat szerint júniusban, pénzügyi harmadik negyedévének első hónapjában lendületet vettek az eladások.
A H&M tavaly megtakarítási akcióba kezdett a költségek jelentős növekedése miatt, amit csak részben hárított át a pénzszűkében lévő ügyfelekre.
A H&M június 29-én ismerteti negyedéves profitjára vonatkozó adatait.
A cég részvényára 10 óra körül, közel egy órával a stockholmi tőzsde csütörtöki kereskedésének indítása után 6,6 százalékos pluszban állt.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!