Mind több fogyasztó vásárol az Ikeánál egyre drágább termékeket, ennek köszönhetően Európán belül Oroszország és Írország után Magyarország volt a harmadik legdinamikusabban növekvő piac 2015-ben.
A társaság 2,5 milliárd forintnyi adózás utáni eredményt, produkált tavaly, amely kiemelkedő mértékű, 50 százalékos bővülést tükröz a megelőző évhez képest. A növekedés szempontjából fontos volt, hogy az elmúlt három évben a lánc sokat tett a vásárlási élmény növeléséért: korszerűsítette áruházait, bemutatótermeit és új raktárt hozott létre Budaörsön.
A bútoráruház- lánc három éves stagnálás után már 2014-ben növekedésbe kapcsolt, a tavalyi erőtelesebb élénkülés után pedig 14 százalékos további forgalomnövekedésre számít 2016 során - mondta a cégvezető. Az optimizmus alapja a fogyasztói bizalom erősödése, valamint az ingatlanpiac biztató helyzete: Magyarországon igen magas a tulajdonosok által lakott ingatlanok aránya, s egyre többen ismerik fel az otthonok fontosságát.
Az Ikea mintegy 700 dolgozót foglalkoztatott 2015-ben, idén pedig számos új munkatárs felvételét tervezi. A cég hűségprogramjának immár 750 ezer tagja van idehaza - mondta Marek Feltl.
Zászlóshajó lesz
A lánc számára a következő időszak legfontosabb projektje a harmadik magyarországi áruház építése lesz, amelyre összesen 16, 8 milliárd forintot költenek. Az új soroksári áruház átadása 2017 tavaszára várható: teljes alapterülete 34 ezer négyzetméter lesz, a megnyitást követően pedig 200 új munkahely jön létre - mutatta be Nicole Erdmann, a cég Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős ingatlanfejlesztési vezetője.
Az új üzlet a régióban egyedülálló: fűtéséről, hűtéséről geotermikus energiával működő rendszer gondoskodik majd, az áramot pedig a tetőre helyezett napelemek biztosítják majd. Az új áruházban üvegház is lesz, a WC-k öblítéséhez pedig esővizet használnak majd.
Ez az innováció része a lánc globális projektjének: az IKEA 2020-ra világszerte környezetkímélő erőforrásokkal fedezné áruházainak teljes energiaszükségletét.