A következő tíz évben 150 egységet akarnak megnyitni - az elsőt jövőre, Milánóban - , a Moxy nevű szállodák egyebek közt Németországban, Hollandiában, Ausztriában és Nagy-Britanniában is megjelennek majd. A Ikea részéről az Inter Hospitality leányvállalat vesz részt az együttműködésben az egyes ingatlanok tulajdonosaként és fejlesztőjeként; az AGI olasz hírügynökség szerint a svéd csoport összesen 500 millió dollárnak megfelelő összeget fektet majd be a vállalkozásba.

A Moxy hoteleket a fiataloknak, a diákoknak és a vékonyabb pénztárcájú kisgyermekes családoknak szánják, egy szoba ára 60-80 euró között lesz éjszakánként - írta a Milano Today. A tervek szerint a 150-300 szobás szállodákat forgalmas, könnyen megközelíthető helyeken, pályaudvarok, metrócsomópontok, autósztrádák közelében építik meg. A berendezést nem az Ikea adja, de annak stílusvilágát követik majd.

Az alapvetően felsőkategóriás szállodaláncként ismert Marriott azt várja, hogy a Moxy hotelek segítségével 2015-re már 80 ezer hotelszoba fölött rendelkezhet Európában - idézte a Bloomberg a Marriott International európai elnökének, Amy McPhersonnek a közleményét. Az európai szállodai szobák közel fele az olcsó kategóriába tartozik - tette hozzá McPherson - , de ezeknek csak a 20 százaléka tartozik valamilyen brand alá.