A Volvo januárban 33 761 autót adott el világszerte, amely 9,4 százalékos növekedés éves bázison - derül ki a cég által közzétett adatokból. Ez a tavalyi, szintén nem gyenge 8 százalékot is felülmúlja, azonban a modellek szerinti bontásból meglepő adatok derülnek ki.
A svéd autógyártónál az új XC90 SUV és a kínai piacra gyártott, hosszított tengelytávú S60 kivételével valamennyi modell értékesítése visszaesett éves bázison, ráadásul nem ritkán kétszámjegyű mínuszokat produkáltak a kocsik. (Ez alól kivételt jelent az S60 CC és a V60 CC, de ezeket tavaly januárban még nem, vagy csak nagyon kis darabszámban értékesítették, ráadásul csak erős jóindulattal lehet őket külön modellnek nevezni - a szerk).
A cég messze legnépszerűbb modellje az XC60, amelyből 10 214-et adtak el, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. Az XC90 feljött a második helyre 6337 eladott autóval, amelyben pár száz még az előző generáció képviselője, a SUV-ból tavaly ilyenkor 206 darab kelt el, így lényegében ez tudta kompenzálni a többiek gyengébb teljesítményét.
Az alsó közép kategóriás V40 és V40 CC 6165 vásárlónak kellett januárban, 11,8 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Nagyobb testvére az S60 és S60 CC 43,7, a kombi V60 és V60 CC pedig 15,8 százalékkal esett vissza.
Az S80-ból már csak a raktárkészleteket "szórják ki", lévén az utódot S90 néven már bemutatták, azonban a kombi V70 és XX70 sem teljesített túl jól az első hónapban 8,5 százalékos mínusszal.
Megújulás előtt a modellpaletta
A visszaesés mögött vélhetően nem az áll, hogy a cég csak egyetlen versenyképes modellt tudott gyártani, csupán arról lehet szó, hogy a cég ígérete szerint teljes modellválasztékát lecseréli a következő években. Ennek az új generációnak az első képviselője volt az XC90 második pedig az S90 sedan. Bár sem az V40, sem pedig az S60-v60 sorozat nem tekinthető korosnak, könnyen lehet, hogy a vásárlók kivárnak, bár az első hónap alapján messzemenő köveztetéseket levonni nem lehet.
Kína hasít
A Volvo januárban a kínai piacon tudta a legerősebb növekedést elérni, 22,9 százalékkal. Az USA-ban 11,8, Svédországban 8,6, Nyugat-Európában pedig 6 százalékkal nőttek. A nem részletezett egyéb piacokon 1,2 százalékkal adtak el több kocsit.
Kínában több kocsit vettek, mint az USA-ban, sőt az egyéb piacokat is megelőzték idén.