A McDonald's lemondott az indiai paradicsomról, miután a helyi konyha alaptermékének számító zöldség nagykereskedelmi ára egy hónap alatt 288 százalékkal megugrott, pénteken 140 rúpiát (1,7 amerikai dollárt) kértek érte kilogrammonként, az ennél lényegesen magasabb kiskereskedelmi árak miatt pedig az emberek visszafogták a fogyasztását – adott hírt róla a Reuters.

Mindez azok után történik, hogy az indiai fogyasztókat az elmúlt hónapokban már számos élelmiszer áremelkedése sújtotta a tejterméktől a fűszerekig.

A legnagyobb erőfeszítéseink ellenére sem tudunk megfelelő mennyiségű paradicsomot beszerezni, amely megfelelne a szigorú minőségi előírásoknak

– olvasható magyarázatként az Újdelhiben található két McDonald's üzletben.

Az indiai kormány a paradicsom magasabb áráért elsősorban az időjárást okolta, nevezetesen a monszun esők megzavarták a szállítást és az elosztást.

 

Az új paradicsomdivat már a spájz ajtaján kopogtat

A nemesítők új paradicsomfajtákat alkottak. Hollandiában a világ legapróbb paradicsomát nemesítették, Amerikában pedig egy lila paradicsom hódít. Bővebben --->