Nagymértékben javultak az Inditex mutatói az utóbbi hónapokban annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány negatív hatásaival sokáig meg kellett küzdeniük.
A spanyol vállalat üzleteinek forgalma jelentősen megélénkült és a teljesítményük az Egyesült Államokban is kiemelkedően alakult - írja a Sourcing Journal.
Az Inditex bruttó nyeresége 37 százalékkal, 4,1 milliárd euróra nőtt, míg a működési eredményük is több mint 28 százalékkal bővült.
A portál szerint a vállalat bruttó árrését tekintve 10 éve nem látott eredményeket produkált, amely annak köszönhető, hogy "szigorúan kordában tartották a működési költségeket". Nettó árbevételük az első negyedévben ráadásul 4,9 milliárd euróról 6,74 milliárd euróra ugrott.
Az Inditex megerősítette korábbi ígéretét, miszerint 3 év alatt 100 millió euró értékben vásárol fenntartható textilszálakat és 2024-ben megnyitja első "Infinited Fiber Company" nagyüzemi gyárát, ahol a környezetbarát termékek előállítására fókuszálnak.
Az idei év első negyedévében az Inditex 16 piacon 6423 üzletet - többek között Zara Kids, Zara Home, Stradivarius, Massimo Dutti és Oysho- nyitott. Az oroszországi és ukrajnai ideiglenes bezárások mellett 67 kínai üzlettel lett kevesebbjük.