A bizottság mintegy 20 ezer órányi tesztelés eredményének kiértékelése alapján megállapította, hogy a Takata légzsákok meghibásodását az okozta, hogy a felfújó pirotechnikai eszköz robbanótölteteként alkalmazott ammónium nitrátot nem keverték nedvességszívó anyaggal, a töltet nedvesség-lecsapódásnak volt kitéve, amit a szerkezet kivitele nem tudott megakadályozni.
Az ITC a Toyota Motor Corp., a Honda Motor Co., a Mazda Motor Corp., a Mitsubishi Motors Corp., a Nissan Motor Co., a Fuji Heavy Industries Ltd., a BMW AG, az FCA US LLC, a Ford Motor Co. és a General Motors Co. kezdeményezésével alakult meg 2014 decemberében a Takata légzsákok meghibásodásának a vizsgálatára.
A világszerte tíz ember halálát és száz személyi sérülést okozó meghibásodás miatt mintegy 50 millió Takata légzsákot hívtak már vissza cserére különböző autógyárak, ebből 28 milliót az Egyesült Államokban.
A vizsgálat idővel instabillá váló robbanóvegyületre vonatkozó megállapítása miatt fennáll a lehetősége annak, hogy az amerikai közlekedési felügyelet, a National Highway Traffic Safety Administration korábbi jelzéseinek megfelelően további 70-90 millió légzsákot hívasson vissza.