A fizetéstechnológiai cég az új kártyastandard bevezetésével az inkluzivitás iránti elkötelezettségét kívánja erősíteni. Ráadásul egyre több kártyát bocsátanak ki dombornyomott adatok nélkül. Így értékes és „tapintható” információtól esnek el azok a fogyasztók, akik egyébként ez alapján különböztetik meg a fizetési kártyáikat a többitől. A Mastercard erre a problémára ad egy egyszerű, ámde innovatív megoldást.
Az új Touch Card oldalán bevágások segítik a fogyasztókat a tájékozódásban. Eszerint a hitelkártyák kerek bevágással, a betéti kártyák széles, négyzet alakú bevágással, az előre fizetett kártyák pedig háromszög alakú bevágással rendelkeznek. A szabványt úgy tervezték, hogy az a POS-terminálokon és ATM-eken is működjön. A bevágások abban segítik a fogyasztókat, hogy azonosítsák a kártyákat és elősegítsék a tájolást, amikor lehúzzák, hozzáérintik vagy beteszik a terminálba.
A koncepciót az Egyesült Királyságban a Királyi Nemzeti Vakok Intézete (RNIB) és az Egyesült Államokban a VISIONS/Services for the Blind and Visually Impaired (Vakok és Gyengénlátók Szervezete) ellenőrizte és hagyta jóvá. A kártyát a mobil jogosítványokat és biometrikus fizetési kártyákat fejlesztő IDEMIA közreműködésével tervezték.