Az orosz AvtoVAZ gyár Togliattiban megkezdte az EL Lada, vagyis az elektromos Lada személygépkocsik gyártását - jelentette a TASZSZ hírügynökség. A litium-ionos akkumulátorok hajtotta modell egyszeri feltöltéssel 150 kilométert tud megtenni városi forgalomban, csúcssebessége 130 kilométer/óra, s mintegy 12 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Az átalakított Lada Kalina kombinak fali konnektorból, a hálózatról nyolc órára van szüksége a teljes feltöltéshez. A prototípust tavaly mutatta be a Liotech tervező vállalat és az AvtoVAZ. Az első szállítmány nehéz próbapályára kerül: kaukázusi taxivállalatok kapják.

A villanyautót eredetileg 2014-ben kezdték volna gyártani, de Vlagyimir Putyin elnök és a kormány is támogatásáról biztosította a tervet, amit környezetvédelmi szempontból is fontosnak tartanak. Ezért nemcsak a villanyautók előállítását, hanem szükséges infrastruktúrájuk kialakítását, így a benzinkutaknál a gyorstöltők felállítását is megkezdték.

Az orosz piacon már megjelent villanyautójával a Mitsubishi, azonban a városi kiskocsi, az i-MiEV 1,8 millió rubelbe (57 300 dollár) kerül, ami csaknem a négyszerese egy átlagos középkategóriás személyautónak, így eddig gyakorlatilag csak energetikai cégek vásároltak, elsősorban reklám célokra. A Ladának, ami jóval nagyobb a japán kisautónál, várhatóan 500-700 ezer rubel (16 000 - 22 000 dollár) körül lesz az ára - így 50-100 százalékkal drágább a hagyományos benzinmotoros modellnél. A tesztautók még kínai akkumulátorokkal futottak, de a sorozatgyártásba már a Novoszibirszk közelében épített új üzem szállítja az erőforrásokat.