A Guinness és a Johnnie Walker forgalmazója, a Diageo nagyvállalat jelentette be, hogy rövid betegség után, családja körében elhunyt a cég vezérigazgatója, Sir Ivan Menezes.
A brit-amerikai állampolgárságú üzletember az indiai Pune városában született, és az eredeti tervek szerint a hónap végén vonult volna nyugdíjba. A cég a hét elején közölte, hogy Ivan Menezes kórházba került, többek között gyomorfekély miatt.
Ez egy hihetetlenül szomorú nap. Ivan kétségtelenül generációjának egyik legkiválóbb vezetője volt
– jelentette ki Javier Ferrán, a Diageo elnöke. Az alkoholos italokat forgalmazó cég egyik első embere hozzátette, Ivan Menezes ott volt a Diageo 25 évvel ezelőtti alapításánál, és a céget az egyik legsikeresebb, egyben legmegbízhatóbb és legmegbecsültebb fogyasztói márkává, vállalattá tette.
Ivan Menezes mielőtt 1997-ben csatlakozott a Diageo-hoz, olyan nagyvállalatoknál töltött be különböző marketinges és egyéb stratégiai pozíciókat, mint a Nestlé. Az indiai-brit-amerikai üzletember akkor került a Diageo-hoz, amikor a cég a Guinness sörgyáróriás és a londoni székhelyű Grand Metropolitan konglomerátum egyesülésével létrejött. Pályafutása során számos vezető pozíciót töltött be a vállalatnál, 2013 júliusában pedig kinevezték vezérigazgatónak.
Aki kitalálta a Johnnie Walker-t
A Starbucks ügyvezető igazgatója, Laxman Narasimhan a következőképpen emlékezett meg Ivan Menezes-ről: „egy mozgásban lévő vezető volt, aki haladt a korral.” Egyébként a szintén indiai származású Laxman Narasimhan a pályafutását annak idején a Diageo londoni irodájában kezdte gyakornokként.
Stílusos volt, bátor, kedves, megfontolt és mindenekelőtt rendkívül szerény. Egy igazi gentleman, egy visszafogott, mégis nagyszerű vezető
– tette hozzá Laxman Narasimhan.
Alexandre Ricard, a Pernod Ricard francia italgyártó vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy Menezes volt az elsők között, akik 2015-ben gratuláltak neki kinevezéséhez.
Egy versengő világban is mélységesen őszinte és hiteles ember maradt
– emlékezett meg Ivan Menezes-ről Alexandre Ricard a LinkedIn-en.
Ivan Menezes többek között azzal tette le a névjegyét az üzleti világban, hogy a Diageo globális marketingigazgatójaként ő állt a Johnnie Walker ikonikus Keep Walking szlogenje és kampánya mögött, amelyet 1999-ben indítottak útjára. A kampány olyan jól sikerült, hogy az ismert whiskey-márka szlogenjét és fű üzeneteit azóta sem cserélték le.
Ivan Menezes vezetése alatt a cég forgalma folyamatosan bővült, akárcsak portfóliója, miután több márkát is felvásároltak, köztük például a Don Papa nevű fülöp-szigeteki rummárkát. A Diageo jelenleg több mint 200 márkával rendelkezik: ezeket több mint 180 országban forgalmazza.
Az év elején a vállalat bejelentette, hogy Ivan Menezes június 30-án, egy évtizedes vezérigazgatói tevékenység után nyugdíjba kíván vonulni. Utódja Debra Crew operatív vezérigazgató lesz, aki jelenleg is betölti a cég élén a vezetői pozíciót.
III. Károly király első újévi ceremóniáján ütötte lovaggá Ivan Menezest az üzleti életben tett szolgálataiért, illetve azért, mert szintén sokat tett az esélyegyenlőségért. Ivan Menezest felesége, Shibani és két gyermekük, Nikhil és Rohini gyászolja.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!