Jelenleg nagyjából két és fél milliárd ember játszik videójátékokat világszerte, a piac értéke idén eléri a 123,5 milliárd dollárt, majdnem 38 ezer milliárd forintot napi értéken számolva. A GoldenCasinoNews.com szakoldal felmérése alapján a szektor töretlenül növekedett az elmúlt években, és ebben várhatóan nem lesz megállás.
Jelen állás szerint a 2012-es 58 milliárd dollárról 2021-re 138 milliárd fölé emelkedik a piac értéke, vagyis szűk 10 év leforgása alatt két és félszerese lehet a nemzetközi növekedés. Viszonyításként: ez a piaci érték Magyarország éves össztermékét közelíti idén is, 2021-re pedig már meg is haladhatja.
Jelenleg a kínai Tencent a legnagyobb játékos a piacon 19,73 milliárd dolláros bevétellel 2018-ban, ezt követi a Sony Computer Entertainment, aminek a profitja meghaladta a 14 milliárd dollárt. Negyedik és ötödik helyen állt a Microsoft és az Apple 9 milliárdos bevétellel, a Nintendo játékpiaci profitja 2018-ban meghaladta a 4 milliárd dollárt.
A legélénkebb növekedést felmutató szegmens a konzolpiac, ott idén 13,4 százalékkal nőtt az árbevétel éves összevetésben, majdnem 48 milliárd dollárra. A konzolok lassacskán az iparág megmentőjének kikiáltott mobil szegmenst is lehagyják.
A legkelendőbb konzol a Nintendo Wii Sports volt, ebből világszerte 369 millió egységet adtak el idén.
A sokszor temetett asztali gépes szektort sem kell félteni. A PC-re kiadott legnépszerűbb játékokból világszerte 55 millió darabot adtak el idén. Legnépszerűbb a Sims 3, ezt követi a World of Warcraft és a Diablo 3.