Kiugróan jó évet zártak 2013-ban a német Volkswagen luxusmárkái: az Audi, a Bentely és a Porsche is rekordeladásokról számolt be - jelentette a BBC. A siker részben az új modellek bemutatkozásának, részben annak köszönhető, hogy a világ autópiaca kezd magára találni a pénzügyi válságot követő mélyrepülés után.
Az utcai versenyautókat kínáló Porsche eladásai 15 százalékkal, az Audi értékesítése 8,3 százalékkal, a szuper-luxuskategóriába tartozó Bentleyéi 19 százalékkal ugrottak meg az elmúlt évben 2012-höz képest. A kereslet főként a feltörekvő piacokon, köztük a világ legnépesebb országaiban, Indiában és Kínában bővül, párhuzamosan azzal, ahogy szélesedik jómódú felső középosztályuk. Emellett magához tért az amerikai piac is.
Az USA-ban az Audi 13,5 százalékkal, a Porsche 21 százalékkal, a Bentley 28 százalékkal adott el több autót 2013-ban, mint egy évvel korábban. Kínában az előbbi két márka a 20 százalékot közelítő bővülést könyvelhetett el, míg Bentleykből három százalékkal kevesebb fogyott. A Volkswagen 2018-ra a világ legnagyobb autógyártójává kíván válni, amihez szüksége van az Audi gyors bővülésére.
Feltámadás
A Bentley tavaly kicsit több mint 10 ezer autót adott el, a Porsche több mint 162 ezret, míg az Audi 1,57 milliós darabszámával számottevő részt vállal a VW kilencmillióra becsült tavalyi autóeladásaiból. Két évvel a tervezettnél hamarabb elértük - sőt könnyen túlszárnyaltuk - azt a stratégiai célunkat, hogy egy év alatt legalább 1,5 millió Audit értékesítsünk - idézte a BBC Rupert Stadlert, az Audi elnökét. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt négy évben 600 ezer új autós üdvözölhettünk az új Audik tulajdonosai között.
A világ autópiacának feltámadását mutatja, hogy Kínában 14 százalékkal több új autó talált gazdára 2013-ban, mint 2012-ben. Ezt megelőzően éveken át "csupán" öt százalékkal bővült a világ legnagyobb autópiaca. Az Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint összesen 21,98 millió új autó talált gazdára. Az USA autókereskedői 2007 óta a legjobb évet zárták 2013-ban, 15,6 milliós eladással. Nagy-Britanniában majdnem 11 százalékkal, 2,26 millió autóra bővült az értékesítés.