A három német prémiummárka globális eladásai összesen 7,5 százalékkal nőttek az idei év első 11 hónapjában, ehhez azonban messze a legnagyobb mértékben a Mercedes járult hozzá. A stuttgartiak ugyanis 13,9, a BMW 5,8, az Audi pedig 3,4 százalékkal emelték értékesítésünk volumenét éves bázison - derül ki a vállalatok adataiból.
A Mercedes 2014 vége előtt egy hónappal még 1,49 millió eladott autóval a harmadik helyen állt, őt követte az Audi 1,59-cel, az élen pedig a BMW állt 1,63-mal. Idén a számok úgy alakultak, hogy az Audi a sereghajtó 1,64 millióval, a Mercedes a második 1,69-cel és a BMW vezet 1,73-mal.
Kapcsolódó
A Mercedes a novembert leszámítva egész évben kétszámjegyű növekedést produkált a a világpiacon, júniusban majdnem 20 százalékot hoztak. A BMW viszonylag egyenletesen nőtt idén, legjobb hónapja 7,7 százalékkal a szeptember volt. Az Audi az évet egy erős 10,3 százalékos bővüléssel kezdte, azonban az év közepére erősen lelassult. A cégnek a szeptemberben a kirobban dízelbotrány sem tett túl jót.
A Mercedes többek között annak köszönheti idei teljesítményét, hogy az elmúlt időszakban erőteljesen felduzzasztotta kompakt-kínálatát, amivel nem titkoltan az volt a céljuk, hogy levessék magukról az "öreges" márka képet. Hogy ez a cél sikerülni látszik, az a magyar iparnak is kedvez, ugyanis Kecskeméten gyártják a négyajtós kupé CLA-t, ennek kombiváltozatát, a Shooting Brake-t, illetve az alsó-közép kategóriás egyterű B-osztályt. Emellett a stuttgartiak idén cserélték az alsó-közép kategóriás C-osztályt is, bár ez igaz az Audira is, hol az elmúlt hónapok az A4 premierjéről szóltak. A BMW-nél a fókusz a SUV-okon volt idén, illetve 2014 második felében. Megújult az X5, az X6, megjelent az X4 és nemrég az X1 második generációját is bemutatták.