A Strategy Analytics és az International Data Corporation piackutató cégek jelentései alapján a Huawei továbbra is a harmadik a globális okostelefon eladások piacán, 8,5 százalékos globális piaci részesedéssel. Míg a globális okostelefon szállítások 3 százalékkal csökkentek 2015 első negyedévéhez képest, a Huawei az egyedüli gyártó a dobogósok között, amely megőrizte dinamikus növekedését.
A Huawei a közép-, kelet- és észak-európai régióban 293 százalékkal több Huawei/Honor okostelefont adott el 2016 első három hónapjában, mint 2015 első negyedévében, a vállalat ebben a régióban az adott időszakban 11,6 százalékos részesedést szerzett az okostelefonok piacán. Ezzel párhuzamosan a gyártó a hazai, kínai okostelefonok piacán duplájára, azaz 11,8 százalékra növelte részesedését darabszám alapján vizsgálva 2016 első negyedévében, a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Az áprilisban bemutatott P9 okostelefontól piaci pozíciójának további erősödését várja a Huawei.