A Philips az április-júniusi negyedévben az egy évvel korábbinál kilenc százalékkal magasabb, 4,67 milliárd eurós értékesítési árbevétel mellett 549 millió euró, 14 százalékkal magasabb működési eredményt ér tel. Nyeresége 246 millió euró lett, szemben a 2018 második negyedévi 2 millió eurós nyereséggel.
A piac az értékesítési árbevétel 4,5 százalékos növekedésére számított a második negyedévben, a működési eredmény pedig nagyjából megfelelt az elemzői előrejelzések átlagának.
A nyereség javulását az alacsonyabb működési költségekre és az adósságszolgálati terhek csökkenésére vezeti vissza a Philips. A tavalyi bázisadatokat mindemellett a Signify világítástechnológiai vállalat akvizíciójának költségei is megterhelték.
A 2020-ig tett 4-6 százalékos előirányzatának megfelelően a Philips forgalma összehasonlítható alapon 6 százalékkal nőtt a második negyedévben.
Frans van Houten vezérigazgató az új megrendelések 8 százalékos növekedése alapján a bevétel és a nyereség javulására számít az idei teljes évre vonatkozóan is. A Philips növekedési terveinek megvalósítása előtt egyetlen komoly kockázati tényezőt lát a cégvezér, az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus elmérgesedését. A vezérigazgató szerint a kilátásba helyezett újabb importvám-emelés 20 millió eurót faraghat le a cég működési eredményéből. A már kiszabott importvámok a 2019-es eredményt pedig 45 millió euróval terhelhetik meg.
A Philips részvénye közel négy százalékkal erősödött hétfőn az amszterdami tőzsdén.