A Skoda 91 600 autót adott el világszerte, amellyel 5,2 százalékkal sikerült túlszárnyalni a tavaly januári 87 ezres volument - derül ki a cég közléséből.
A cseh vállalat tavaly is jól startolt, majd év közepén behúzott néhány mínuszos hónapot, így végül 1,8 százalékos növekedéssel zárta az évet.
A márkák szerinti bontásból kiderül, hogy januárban is az Octavia volt a legnépszerűbb típus, azonban értékesítése 0,8 százalékkal csökkent. Ez nem annyira meglepő, hiszen a 2013-ban debütált harmadik generáció lassan félidejéhez érkezik és a tavalyi bázis is igen magas volt.
Kisebb testvéréből a Rapidból 11,1 százalékkal kelt el kevesebb, viszont az új Fabia 25,8 százalékkal növelte eladásait. A kisautó harmadik generációja tavaly előtt mutatkozott be.
Komoly kereslet mutatkozott az új zászlóshajó Superb iránt, amelyből 62,3 százalékkal több, 9900 kelt el az első hónapban. A nagykocsinak szintén a harmadik generációja fut már az utakon. A Superb második generációja kedvelt a hazai kormányzati flottában is, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság januári adatai szerint 146 teljesít szolgálatot minisztériumoknál és a háttérintézményeknél.
A cég hamarosan belép a nagyobb SUV-ok piacára, egy tanulmányautóval érkeznek majd az idei genfi autószalonra, amely az ígéretek szerint nagyobb lesz a jelenleg is futó Yetinél, amely egyébként 29,4 százalékos növekedést ért el januárban.
Kína hasít, Oroszország romokban
A Skoda legnagyobb piaca nem meglepő módon Kína, ahonnan a januárban teljesített rendelések 34,2 százaléka származott. Az ázsiai országban 8,8 százalékkal nőtt a cég. Az orosz autópiac további zsugorodása ugyanakkor a Skodát is érzékenyen érintette, ugyanis 30,6 százalékkal adtak el kevesebb autót.