Tavaly a wolfsburgi konszern tizenkét márkájával és haszongépjármű érdekeltségeivel együtt összesen 9,73 millió járművet értékesített. Miközben Európában a válságot követően fokozatosan egyre nagyobb mértékben emelkednek az értékesítések, Kínában változatlanul kétszámjegyű, 17,5 százalékos növekedést ért el eladásaiban a konszern. Észak-Amerikában az eladások ezzel szemben három százalékkal, Dél-Amerikában pedig 22,1 százalékkal estek vissza.
"Az első félévben helyenként nehéz piaci körülmények ellenére kielégítően alakultak az eladások" - mondta Christian Klingler értékesítési igazgató, hozzátéve, hogy a feltehetően továbbra is fennálló nehézségek ellenére a konszern bizakodóan tekint az év második fele elé.
A világ legnagyobb autópiaca, Kína a Volkswagen eladásainak több mint egyharmadát, 36,4 százalékát veszi fel. "Újabb rekordévre számítunk" - mondta Jochem Heizmann, a kínai üzletág vezetője. Kínában jól szerepel a konszern nyereségéhez nagymértékben hozzájáruló prémium márka, az Audi is, ami az év első hat hónapjában 17,8 százalékkal 269 ezerre növelte eladásait.
A Volkswagen lendületes ütemben bővíti gyártási kapacitását Kínában. Angela Merkel kancellár múlt heti kínai látogatásán két új üzem építését is bejelentették Dél-Kínában a kínai FAW vállalattal együttműködésben, mintegy kétmilliárd eurós beruházási költséggel. A Volkswagen jelenleg már 17 üzemmel rendelkezik Kínában, ebből nyolcban gördülnek le kész járművek a szerelőszalagokról, a többi alkatrészeket és részegységeket állít elő. A Volkswagen konszern világszerte összesen 106 gyártó telephellyel rendelkezik.